Uit onze jarenlange ervaring is gebleken dat veel ondernemers niet precies weten welke structurele marktbewerkings-strategie ze moeten gebruiken en waarom, om hun product of dienst te vermarkten. Men kopieert vaak modellen van anderen of verwijzen naar modellen zoals de BCG-matrix, die producten analyseert, en de Ansoff-matrix, die vier basale groeistrategieën biedt. Hoewel deze aanpak in de basis, tijdelijk, zeker kan werken, krijgen deze methodes op strategisch, tactisch en operationeel vlak vaak niet de gewenste draagvlak binnen jouw organisatie. En waarom niet? De huidige werkende generaties zijn niet gewend top down te werken maar meer bottom up, ze willen meebepalen hoe ze hun werk invullen. Om dit gat te vullen, heb ik een geheel nieuw model ontwikkeld dat ondernemers en salesmanagers ondersteunt bij het effectief kiezen én uitvoeren van een eigen passende sales- en marketingstrategieën voor hun team. Dit model biedt praktische handvatten om strategische keuzes te vertalen naar een actiegericht marktbewerkingsplan.
Forces of the Sales Universe
CONCURRENTIE
Wij schalen samen de mate van concurrentie in voor jouw branche.
GEM. ORDERWAARDE
We berekenen de gemiddelde waarde per order van jouw dienst en/of product.
ORDER FREQUENTIE
Samen berekenen we het bestelpotentieel en de bestelfrequentie van jouw product en/of dienst.
Afhankelijk van de ranking van bovengenoemde Force...